Att jobba på utställning

NERKs utställningar är kända i kattvärlden för att vara välorganiserade och löpa på smidigt, men det kommer inte av sig själv! Det krävs många inblandade på alla nivåer för att genomföra en utställning, och mycket hårt arbete av olika slag.

Läs gärna på om de olika områdena här nedan och anmäl intresse för att testa på att vara med i vårt glada gäng!

Sekretariat

I sekretariatet är det ordning och reda som gäller! Här får ingenting gå fel, då det handlar om att resultaten hamnar på rätt katt och att få utställningen rulla på så smidigt som möjligt.

Vi tar emot anmälningar om titelchans och klassändringar, och hanterar de löpande resultaten under dagen.

Kontaktperson: Lena Böörs

Prisrum

Arbetet med prisrummet handlar både om att inför utställningen söka priser och sponsorer och att på själva utställningen packa priser och dela ut kokarder. Är du duktig på att prata och inte rädd för att kontakta företag för att fråga om sponsring är du rätt person!

Kontaktperson : Birgitta Kangedal Holm

Lotteri

Att sälja lotter är en viktig inkomstkälla för klubben. Här behövs insatser både innan och under utställningarna, kanske vill du inte stå i montern och sälja lotter men är en fena på att ragga lotterivinster? Eller så tycker du det är fantastiskt roligt att få vara social med våra besökare på utställningarna?

Kontaktperson : Bibbi Åberg

Cafeteria/Funktionärsmat

Inom det här området ansvarar vi för att domare, assistenter och andra funktionärer är mätta och nöjda under hela helgen på våra utställningar, och att de som besöker vår utställning både kan handla mat och fika.

Vi brukar träffas en heldag en tid innan utställningen för att laga maten tillsammans, och de som vill och kan brukar även baka en del på hemmaplan innan utställningen.
Under själva utställningen behövs det folk till olika saker; att stå i kassan, koka kaffe, plocka och köra disk, förbereda frukost och lunchmat, köra kaffevagnen till domarna med mera, med mera, så ju fler vi kan vara, desto bättre!

Kontaktperson : Maria Jansson

Poolen

I poolen så är vi mångsysslare! Vårt jobb handlar bland annat om lägga ut mat på burarna, märka upp burarna, städa , hålla koll så att toaletterna är fräscha, flytta bord och burar inför panelen och överhuvudtaget rycka in där det behövs.

Ju fler vi är, desto lättare blir vårt jobb!

Kontaktperson : Daniel Johansson

Information

I informationen är vi det första som våra utställningsbesökare möter. Du bör därför vara öppen och inte rädd för att prata med folk om det bästa vi har; katter och klubben!

Är du intresserad av att hjälpa till i informationen?

Kontaktperson : Madeleine Rugner

Bygg

Bygglaget består till största delen av ”inhyrda” från andra föreningar för att vi ska slippa slita ut våra egna medlemmar med det tunga jobbet. Det behövs ändå några som vet vad som gäller för utställningar som kan visa dem tillrätta och mäta upp var saker ska stå.

Kontaktperson : Edvard Hennerdal